måndag 17 augusti 2015

Första skoldagen



En alldeles färsk "Ettagluttare"

Pirrig och glad över första dagen i "riktiga" skolan.
För även om kompisarna och fröknarna är samma som i förra året i förskoleklassen är det ju nu det börjar på riktigt!


Goddag Fröken!

Ja men hallå!
Här är jag igen, efter vad man nog får kalla som ett lååååååångt uppehåll!
Både våren och sommaren har passerat och vi närmar oss hösten!
Efter att tillslut ha tagit tag i mig själv, fått lite inspiration och hittat den där sladden som för över bilder från kameran till datorn är jag nu redo att komma tillbaka hit ut i cyber rymden.

Men först ska jag sticka iväg och hämta trollungarna från första dagen i skolan (och dagis) packa ner badkläder och lite pic-nic och så tar vi en middag nere vid fantastiska Trollsjön i kvällssolen.

Nej än är inte sommaren över - även om ett nytt kapitel precis har börjat!


8 kommentarer:

Gunilla sa...

Så härligt med en em/ kväll vid Trollsjön. Önskar jag kunde vara med😄

jannice lindell sa...

Så fin bild! Min son börjar ettan imorgon. Kram

Titti08 sa...

Kul se dig här igen!
Spännande börja skolan, hoppas hon kommer att trivas i sin klass.
Kram Titti

Lena - gott för själen sa...

Vad roligt att höra ifrån dig igen! Har saknat dig här. Tänkte på dig senast igår.

Så söt hon är, pirrig och dan!

Kram Lena

Hemma på Sjuan sa...

Så söt hon är dottern. Spännande att börja skolan. Kram Suss

Emschen sa...

Imorgon börjar min äldste i ettan, han har fullt med fjärilar i magen.

Mittgodastefinaste sa...

Du är tillbaka!!!!

Har saaaaaaaaknat dig!

Kram Jenny

Simone sa...

Yay! So wonderful to see your new post. Thankyou.