fredag 19 december 2014

Det närmar sig



Här har ni mig mitt i skogen, i jakt på en liten gran.
I söndags hade jag min grandag. Först gav jag mig ut i skogen här runt huset, i jakt på den lilla granen. Den som fått ta plats nere i TV rummet och just nu sprider lite julig stämning när man ligger där nerbäddad i soffan.
Den andra granen är den stooora granen, och den åkte jag och handlade på sedvanligt vis. Vi har ju så högt i tak att jag behöver en jättegran och nu har jag lyckats släpa hem en på säkerligen runt 3,50 m så det blir nog bra det också, när den tillslut får komma in. Just nu ligger den ute på gården och väntar på att det ska bli den 23e.

Idag är sista arbetsdagen innan en lång ledighet. Hur skönt är inte det?
Jag har fått undan det mesta och kan dessutom ägna dagen åt lite förberedelser. Jag ska strax hoppa in i bilen och åka in till Hötorget för att kitta upp mig på diverse härliga julblommor som ska förgylla helgerna som kommer. Sen ska huset få sig en omgång och i eftermiddag är det julfika och avslutning nere på dagis.
Det är mycket att stå i men i år sätter jag inga krav, det får helt enkelt bli som det blir. Jul blir det ju alltid ändå.




10 kommentarer:

Emschen sa...

Jag går också på julledigt idag. Jätteskönt!

Ha en härlig fredag och en bra helg!

Hajan sa...

Det bliver Jul hur vi än gör, det
är bara att inse det.
men i dag när jag ätit min middag
framför tvn, så somnade jag en timme ungefär
har försvunnit för mig. nu skall jag sätta in 2 Janssosns Frestelse
som jag kan frysa in.
ta det lite lugnt och tag vara på din ledighet,
tycker Hajan

Gunilla sa...

Jul blir det och vi kan hjälpas åt med allt och du vet ju att det viktigaste är att vi kan och får vara tillsammans. Pok!

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jannice lindell sa...

Mysigt med granletande! Jag ska själc ut imorgon o leta :) Kram

Unknown sa...

Önskar vi kunde ha en gran hemma, men maken är allergisk så det blir ingen "äkta" sådan:( Vilken mysig familjetripp ni hade till Säby gård. Älskar dessa stunder man kan umgås så tillsammans! Kram kram Pernilla

mammaxtre sa...

Vilken fin bild! Är det ngt man vet så är det att julen den kommer och att allt brukar ordna sig :-)

Ha det gott

Anna Stenberg sa...

God Jul och Gott Nytt År! Kram Anna

Lena - gott för själen sa...

Du låter skönt avslappnad inför julens förberedelser. Bra där!

Kram Lena

Ekenäsliv sa...

Ja, det blir ju det... Jul, hur man än håller på så kommer den ju ändå :)
Är nog i fas ändå, trots sängliggande med migrän större delen av helgen.
Ha nu en riktigt riktigt FIN JUL och va rädd om dig.
Njut och bara va.
Varma kramar Anna