onsdag 6 augusti 2014

Semesterlunk



Hallen i sommarskrud.
Visst är det härligt nu när alla jackor och stora skor är undanplockade och hallen kan få vara så luftig och fin som den egentligen alltid bör vara.

Här lunkar vi på i sommarvärmen. Det är ju min sista semestervecka så jag passar verkligen på att njuta med barnen så mycket jag kan. Vi har hängt nere på vår "lilla" strand här i närheten både igår och idag och svalkat oss i vattnet. Såklart badar vi också vi vår egen brygga men åker man till stranden träffar man ju i princip alltid kompisar vilket ju är himla poppis för mina tre som inte sett en endaste vän under vår oceantripp.

Just nu har storkillen cyklat iväg för att leka och de två små leker för tillfället så fint med varandra att jag har lite tid att kika in här. Snart går vi ner och tar det obligatoriska kvällsdoppet och så går jag och funderar på om jag verkligen ska göra de där marängerna jag tänkte ha till en efterrätt imorgon när mamsen och bror med familj kommer hit. Det känns inte så super lockande att ställa sig och baka just nu... skulle hellre svepa in mig i en badrock, smörja in mig i en fet, gosig kräm och sjunka djupt ner i soffan med en bra sommarfilm efter kvällsdoppet. Vi får se. TV är något jag knappt sett alls på snart 2 månader och i och med att kvällarna nu blir mörkare igen känns det lite mysigt med lite sommar TV.

En annan sak som rör sig i mitt huvud är också den otäcka skogsbranden som härjar. Fy vad hemskt och så fruktansvärt för alla drabbade. Jag tänker på er och speciellt tänker jag på min vän Eva-Lisa som bor i närheten. Jag hoppas att ni mår bra och att branden snart är släkt. Jag var nyss ute på gårdsplanen och kunde då känna brandrök så nu har alltså röken tagit sig ända hit till Stockholm/Nacka. Otäckt!

Hm.. nu är det oroväckande tyst i huset... och det kan bara betyda en sak.. trubbel...
Got to go!



Inga kommentarer: