söndag 13 april 2014

Generation IT


Efter en helg full med aktiviteter och familjehäng hamnade mina två minsta framför varsin skärm med SVT play. 


Dock en aning trötta.

Jaha så var den här helgen slut och jag har varit så galet trött. Antagligen beror det på min rätt galet fulltecknade agenda men kanske kan man också skylla på någon form av vårtrötthet? Jag vet inte, jag brukar ju normalt sett inte vara så trött men den här helgen har jag till och med somnat i soffan under dagtid och nej, det vet jag inte när det inträffade senast.
Det blir skärpning på sömnfronten igen tror jag bestämt. Jag har ju så lätt för att råka "glömma" att gå och lägga mig och så vips är timmen väldigt sen. Det ska ju också medges att jag gillar de där tysta sena timmarna. De är liksom bra på något vis, men kanske inte för hälsan.

Barnen är också trötta och har stupat i säng hela högen. Jag ser fram mot en söndagskväll i soffan med Mr Selfridge på Svt Play. Och sen får jag släpa in mig själv i sovrummet för att ta igen lite av den sömnbrist som jag nog konstant lider av.




6 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

vilka godingar! Själv har jag kollat på Tv3 Play idag. Mysigt att välja när man själv vill kolla på favoritprogrammen. Jag måste också försöka komma i säng tidigt för nu väntar en streeeesssig vecka, gaaaah!

Anonym sa...

Vilka sötnosar, här har du ett trött till natti från Hjo /Sofia

Välkommen Hem! sa...

Haha, vilka små tröttisar! Åh, jag känner igen mig själv, det där att "missa" att gå och lägga mig... Sitter gärna själv när huset är släkt och snarkningar hörs och så kan jag sitta och kolla lite här och lite där på datorn, lite kläder, lite inredning och vips! så var klockan 01.30... Inte konstigt att man är som en zombie dan´ därpå. Skärpning på mig med!
KRAM!
Judita

Mittgodastefinaste sa...

Jag är också så att jag utnyttjar dygnet lite väl till bristningsgränsen. Jag var tvungen att ta tag i det men känner att jag har börjat använda nätterna igen... Inte bra för den där så kallade skönhetssömnen!

Kram Jenny

rekrytointipalvelu sa...

For sure if this kid study very well they will surely be a professional IT .

Hemma på Sjuan sa...

Vilka söta trötta barn!
Visst är det svårt att komma i säng på kvällarna, då är jag inte trött men tidigt på morgonen när jag ska upp... Kram Suss