söndag 23 mars 2014

Artipelag




Och så blev det söndag kväll och min kropp känns alldeles tung och trött efter en intensiv men väldigt rolig helg. En helg full av allt det där som man vill ska finnas med för att maximera de två men ack så korta dagarna av ledighet; sol, familj, vänner och mat!


Har ni varit ute på Artipelag på Värmdö? 
Om inte kan jag varmt rekommendera detta ställe. 
Vi samlades sex familjer från "byn" för en härlig lördagslunch igår. Totalt var vi 26 personer och upptog stora delar av restaurangen men tack vare ställets enorma ytor kunde vi vuxna sitta och äta lunch i tre hela timmar medan barnen åt och sedan lekte i den barnvänliga konsthallen (ja inte inne bland konsten såklart).

Det är ett superfint och coolt ställe med jättebra mat. Jag har ätit både en våning upp i "a la carte" restaurangen samt som igår i "buffé" delen, perfekt för stora sällskap med barn när man som vi vill sitta länge och ta omgång efter omgång med mat och sen hugga in några varv på dessertbordet. 
Det får bli dagens tips!

Igår kväll blev det middag hemma med vänner (som också var med under dagen) och söndagen innebar lite kalas och en stor söndagsmiddag med andra vänner (ja som också var med under gårdagen på Artipelag).
Mycket vänner alltså, men jag fick också ta tag i mig själv och ta hand om de där stackars Pelargonerna jag väldigt optimistiskt försökt att övervintra. Det hade väl gått sisådär... Några av de jag förvarade inomhus hade med nöd och näppe överlevt, men stackarna (de stooooora och fina jag hade i stora krukor) som jag övervintrade ute i förrådet hade inte klarat vintern. Nä, gröna fingrar har nog aldrig någon beskyllt mig för att ha...



2 kommentarer:

Lena sa...

Har nog aldrig hört talas om stället. Ser fantastiskt ut! Vem vet, en vacker dag kanske man hamnar där.

Kram Lena

Unknown sa...

A group of enzymes, widely distributed in nature louis vuitton outlet, which catalyze hydrolysis of the internucleotide phosphodiester bonds in ribonucleic acid (RNA). . However, Jianzhi Zhang of the University of Michigan (body hermes outlet, education) University of Michigan - A large cosmopolitan university in the Midwest USA. Over 50000 students are enrolled at the University of Michigan's three campuses. The students come from 50 states and replica handbags over 100 foreign countries. in Ann Arbor and his colleagues report that an Asian colobine species has a second copy of this gene. Moreover, it arose during a gene-duplicating event 4 million years ago and seems to have evolved replica rolex rapidly to the benefit of the monkeys, they say in an upcoming Nature Genetics.