onsdag 21 augusti 2013

Vinn läsplatta från Adlibris laddad med fem favoritböcker


Okej, håll i er nu!
För någon dag sedan lovade jag ju att återkomma med en tävling där ni kan vinna Robert Kvibys första bok "De korrupta".
Men visst är det härligt när saker och ting ändrar sig - och framförallt till det bättre. Nu är det nämligen så att första pris i denna lilla eminenta utlottning är något så fint som en läsplatta från Adlibris - Adlibris Letto.

Och inte nog med det - plattan kommer dessutom vara laddad med båda Roberts böcker, De korrupta och Listan (som jag hoppas ni inte har missat att ni för övrig kan ladda ner gratis HÄR i tio dagar) SAMT tre böcker till från Adlibris. Tre böcker som jag själv har valt och är sugen på och kommer att läsa på min läsplatta nu under sensommaren/hösten, och de böckerna är:


Totalt alltså en läsplatta laddad med hela fem böcker.

wau wau wau... eller?

Ja men hur gör ni då för att vara med?
Skriv här i kommentarsfältet vilken som är din favoritbok genom tiderna samt svara på frågan vad huvudpersonen i Robert Kvibys nya bok "Listan" heter.

Alla som deltar i tävlingen får dessutom både Listan och De korrupta som e-böcker helt gratis. Vill du ha dem mailar du din mailadress tillsammans med ditt svar.

Och som om det inte var nog med det. Adlibris erbjuder dessutom läsplattan Adlibris Letto till specialpris för er, mina läsare. Gå in HÄR och beställ den om du inte vinner eller inte orkar vänta på att tävlingen ska avgöras.

As simple as that
Må bäste man (bok) vinna!

Tävlingen avslutas vid midnatt lördag 31/8 och vinnare presenteras kort därefter här på bloggen

61 kommentarer:

Maj sa...

Jag vill gärna vara med i din tävling men tyvärr lyckas jag inte förstå VAR jag ska trycka för att hamna rätt....har provat det mesta men inte lyckats. Ett tips kanske?
Sen är ju boken En man som heter Ove helt underbar och särskilt om man som jag har erfarenhet från att bo i samfällighetsförening.

Jannike sa...

@Maj - du svarar bara på frågorna här i kommentarsfältet. Inte svårare än så. Och vill du dessutom ha Kvibys böcker (e-böcker) gratis lämnar du också din mailadress här!

Kram
Jannike

Maj sa...

Oh! Hoppas nu det blir rätt. Huvudpersonen heter Annie Lander.
Att välja den bästa boken är jättesvårt. Jag har läst mycket och inom de flesta ämnen men jag får nog välja F Dostojevskis "Brott och Straff"
maj.berggren@hotmail.com
Nu håller jag tummarna!

pillan sa...

Vilken finfin tävling!
Svaret på vem huvudpersonen är: Annie Lander
Hmmm det där med bästa boken var den svåraste frågan... Den som är relativt färsk i minnet och som gör att jag toklängtar till uppföljaren är Sandmannen av Kepler!

Ha det gott, Pillan

Lina Eckerström sa...

Svar: Annie Lander

Oj vad svårt... Älskar Carin Gerhardsens böcker men bästa boken måste nog vara nån i Millenuimtriologin. Skitbra bösker rent ut sagt som inte alls gjorde sej lika bra på film.
Åh.. jag måste nog läsa dom igen !

Ha en fin kväll !
linaeckerstrom@hotmail.se

Gunilla sa...

Annie Lander. Den bästa bok måste vara "De tre musketörerna" av Alexandre Dumas. Så mycket glädje den gas oss som unga. Vi läste boken fram och tillbaka, från pärm till pärm. Vi var Athos, Phortos,Aramis och d'Artagnan. Vi fäktades i skogen och red på stenarna och drömde om gångna tider.

Gunilla sa...

Glömde mail: gecroona@gmail.com

Anonym sa...

Wow vilket pris :D Jag har länge funderat på att köpa en läsplatta för att få större text men behovet har fått prioriterats bort för annat mer nödvändigt, men ack vad jag saknar att läsa!

Till tävlingen:
Huvudperson är Annie Lander

Min bästa bok: Den som vandrar om natten av Marianne Fredriksson. En bok som ger mig en slags inre ro och tröst. Har läst den flera, flera gånger.

Mail utan mellanslag: t h o t@hotmail.se

Kram!
Britta Högström

Lovisa Carlberg sa...

Huvudpersonen i Listan heter Annie Lander.

Den bästa boken som finns är en delikat liten fransk bok som jag slukade förra sommaren, "Igelkottens elegans" av muriel Barbery. En känsla och ton i den boken som jag verkligen fastnade för. Feelgood men inte för gullig

Anonym sa...

Annie Lander heter huvudpersonen i Listan.

Min favoritbok är Ken Folletts Svärdet och Spiran. Den är så sjukt bra med oväntade vändningar hela tiden! Boken är tjock och tung och man tänker att den ska ta en evighet att läsa den, men det går fort och när den är slut så gråter man för att man vill läsa ännu mer!

Hoppas på jättetur!
//Malin grodmalin@gmail.com

Kristine sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander. Och min favoritbok genom tiderna är nog Harry Potter and the order of the Phoenix.
email: imaginary@live.se

Random sa...

Huvudpersonen är Annie Lander.

Den bästa bok jag läst är bok 2 i fantasy-serien The Malazan Book of the Fallen.
Det är den första boken som fått mig att gråta.

FBT sa...

Svar: Annie Lander

Favoritbok genom tiderna är Call Me By Your Namr av André Aciman - den finaste och mest hjärtskärande bok jag vet.

Epost: foreverbrokentree@hotmail.com

Viola sa...

Wow vilket pris!
Huvudpersonen heter Annie Lander.

Bästa boken någonsin är Illusionisten av John Fowles.

EMELI sa...

Annie Lander är karaktären du söker. Min bästa bok genom tiderna är Oksanens Utrensning, en bok som var så gripande jag inte vågar läsa om den.

boktok73 sa...

Vilken kanontävling! Annie Lander är karaktären. Sommarboken av Tove Jansson är en bok som blivit en favorit.

Ewa K sa...

Vill förstås tävla. Min favoritbok genom tiderna är inte helt lätt, men skulle kunna vara "Grottbjörnens folk". Det var innan serien planade ut och blev helt platt.
Och så var det då Annie Lander.
Hälsn. Holavedsbruden Ewa K

Katharina sa...

Svaret blir : Annie Lander. Favoritbok är allt av Tove Jansson just nu. Under soommaren har vi lyssnat igenom alla muminböckerna och de är så underbara.

Katharina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Svar Annie Lander, bästa bok på senare tid är Död mans grepp av Peter James.
Anders

gunlaug sa...

Annie Lander

Bästa boken: Alkemisten av Paulo Coelho

Kul tävling
Ha det gott
Gunlaug Ericson
e-mail
gunlaug.ericson@gmail.com

Unknown sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.

Bästa boken någonsin är DaVinci-koden av Dan Brown.

lotta_andren@hotmail.com

Mirbogat sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.

Min favoritbok så här långt är Shantaram av Gregory David Roberts.

mirbogat [at] gmail.com

Ulrika sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander
Svårt att välja en bok när det finns så många!
Millenium-trilogin av Stieg Larsson är nog min favorit!
Så spännande. Kanske även Robert Kvibys böcker är lika spännande.
Det får jag se om jag vinner!
//ulrika@kentandersson.se

Anonym sa...

Glömde mejladress, Svar Annie Lander, bästa bok är död mans grepp av Peter James och hans övriga böcker är även de mycket spännande.
Jag vill gärna ha Robert Kvibys E-böcker.
Anders
mejl gertalbert@cantab.nu

BoP sa...

Huvudperson: Annie Lander.
Favorit: Dvärgen av Pär Lagerkvist.
bossep@gmail.com

Anonym sa...

Huvudperson är Annie Lander. Min favoritbok är Den ljuva giftkokerskan av Arto Paasilinna. Fantastiskt kul.
//uaja9637@gmail.com

Ullis sa...

Huvudpersonen är Annie Lander.
Mina favoritböcker är Harry Potter-böckerna. Dom är så bra och det bästa är att hela familjen kan lyssna. Stor som liten.

ullisa68@hotmail.com

Karin Andersson sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.
Favoritboken är Underströmmar av Joanne Harris. Den fick mig att må så bra.
Nu håller jag tummarna för att jag vinner!

karin@kentandersson.se

Michael Nystås sa...

Annie Lander är huvudpersonens namn. Min favoritbok är Drottningens juvelsmycke av Carl Jonas Love Almqvist.
michael@nystas.se

Susanne sa...

Åh, vilken trevlig tävling!
En läsplatta OCH fem böcker, det är inte illa. Både "Och bergen svarade" och "En man som heter Ove" är böcker man vill äga, och återkomma till gång efter gång, och Robert Kvibys böcker har jag varit nyfiken och sugen på, men fortfarande inte läst!
Huvudpersonen i "De korrupta" och "Listan" är kriminalreportern Annie Lander.
Bästa bok är inte lika lätt, det finns så många som är bäst var och en på sitt sätt. Men en som jag gärna återkommer till och som innehåller flera olika bottnar är Selma Lagerlöfs "Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige" Förstår om det låter pretto, men jag tycker verkligen, verkligen om den!
Vill gärna ha Kvibys båda böcker.
sussi(snabel-a)halvarsson.no-ip.com (snabel-a)=@

Unknown sa...

Min favoritbok är "Time and Again" av Jack Finney.

Svaret på frågan är: Annie Lander

Frida Bergner sa...

Jag är självklart med..

Senaste favorit boken/böckerna är Millenium-trilogin av Stieg Larsson

Huvudpersonen är: Annie Lander

frida-6@hotmail.com

Unknown sa...

Min favorit genom tiderna är Gerd Brantenbergs " Egalias döttrar". Tänkvärd och rolig!!

Annie Lander heter Kvibys huvudkaraktär.

Mvh
Kristina Ellmén

Anonym sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.

Den långa flykten av Richard Adams, är den bästa bok jag läst, väldigt intensiv så man nästan tror sig vara en vildkanin själv.

Mona-Lill

Anonym sa...

Annie Lander ör huvudpersonen och den bästa bok jag läst är Stefan Einhorns "Änglarnas svar" svår att sluta läsa innan kommit till slut.
ingrid.martinsson@gmail.com
MVH ingrid

Karin sa...

Vilken juste tävling! Huvudpersonen heter Annie Lander. E av mina absoluta favoritböcker är Håkan Nessers Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö.
Hälsningar från Karin
Karin[understreck]dahlgren@telia.com

Kefalosbo sa...

Hej! Svaret är ju lätt när man läst alla tidigare inlägg - men jag har faktiskt just laddat ner boken på min PC och läst det själv: Annie Lander. Nästa var värre. Har svårt både att minnas alla böcker jag läst och att rangordna dom. Det får bli någon av de senast lästa och då väljer jag "Gustavs grabb" av Leif GW som dessutom är en av mina absoluta favoriter både som författare och som person.

Hälsningar från

51westerberg@telia.com

Unknown sa...

Hej,

Huvudpersonen heter Annie Lander. Bästa boken måste nog vara Greven av Montecristo skriven av Alexandre Dumas, jag kan läsa den om och om igen utan att tröttna.

Hälsningar Jenny Hammar
jenny.hammar@gmail.com

Åse Rexius sa...

Hej
Vilken trevlig tävling för en bok junkie som jag. Att välja EN bok är ju svårt. Men om jag måste så blir det nog
The God of Small Things med Arundhati Roy.

Åse www.facebook.com/farmholidayssilvercoast

Åse Rexius sa...

Oj glömde ju mailadress och rätt svar.

Annie Lander

ase.rexius@live.se

carin sa...

Annie Lander heter huvudpersonen

En av de absolut bästa böcker jag läst är "Skära för sten" av Abraham Verghese.

carinfallman23@gmail.com

Jimmy sa...

Hej

Annie Lander heter huvudpersonen.

Den bok jag tycker håller är Lydia Cacho's "Jag låter mig inte skrämmas"

(http://www.adlibris.com/se/bok/jag-later-mig-inte-skrammas-min-kamp-mot-trafficking-och-korruption-9789127122024)

Jenny Sjöberg sa...

Svar. Annie Lander

Den här vinsten vill jag vinna till min man som börjat åka buss till och från jobbet. Då kommer han att hålla sig vaken och inte missa att gå av på rätt hållplats.

Min favoritbok är Kinsellas Mina hemligheter. Härlig chic lit-bok som roar mig till tusen varje gång jag läser den! :)
Maken däremot har aldrig läst någon så bra bok som Liftarens guide till galaxen.

jenjonsjoberg@hotmail.com

Malin sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.

Absolut bästa boken någonsin är Jane Austens Pride and Prejudice. I den finns ju den smått underbare Mr Darcy. :-)

malinsbokblogg@hotmail.com

Isagel sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.

Svårt att välja favoritbok. Har nyss läst Pia Sundhages bok "Att leda med glädje" - ger massor av energi!

isagel@cedefamn.se

Anonym sa...

Huvudpersonen är Annie Lander

Måste säga att någon av Dan Browns böcker är bäst och om jag måste välja så är det nog hans nyaste: Inferno, streckläsning i massor!

Jessica Hellström
jessica_hellstrom@hotmail.com

Anonym sa...

Annie Lander är huvudpersonen och bästa boken är,
just nu, Utrensningen av Sofie Oksanen.
hälsningar rieder.roswitha@gmail.com

Jessika sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.

Den bästa bok jag har läst, oj det finns många men det första som dyker upp är Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson.

Erik Danielsson sa...

Annie Lander är huvudperson.
Min bästa bok är Hummelhonung av Torgny Lindgren.

Carina sa...


Huvudperson: Annie Leander

Bästa bok: Den nionde insikten av James Redfield

Carina Hargby
Chargby@gmail.com

IRMa sa...

Huvudperson; Annie Lander
Min absoluta favoritbok är Ken Follets bok Pillars of the earth, på svenska hette den Svärdet och spiran, men den förlorar lite på översättningen. En underbar historia om ett stad under medeltiden, personerna som bor där, katedralen som byggs och olika skeenden som påverkar.

Anonym sa...

Huvudperson är Annie Lander.
Favoritbok är En helt vanlig familj av Alice Hoffman

Sofia

sbasilier@gmail.com

Unknown sa...

På fråga ett svarar jag, Det mörka tornet böckerna. Att få följa Steven Kings utveckling som författare under så många år det tog han att skriva klart böckerna är en fröjd.
På fråga två svarar jag, Annie Lander

Anonym sa...

Huvudpersonen heter Annie Lander.
Min favoritbok heter "En röd liten fågel i juletid" av Fannie Flagg.
larsson.lotta@comhem.se

Stefan sa...

"Clear and present danger" av Tom Clancy.
Huvudpersonen heter Annie Lander.
sohsberg(at)hotmail.com

Catharina sa...

Niceville av Kathryn Stockett
Huvudpersonen heter Annie Lander
catharina.karlstrand(at)gmail.com

Linda sa...

Svar: Annie Lander

Favoritbok är alltid en svår fråga, men jag måste svara Neil Gaiman - Stardust. Den är en så fantastisk blandning av vardag och magi framställd med Gaimans egna språk som jag kommit att tycka så mycket om.

MammaElva sa...

Hej, vilken fantastisk tävling för en boknörd! Svaret på frågan om huvudpersonen i boken är Annie Lander.

Att välja en favoritbok är näst intill omöjligt men Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger ligger högt upp på listan. En otroligt vacker historia!

J.D sa...

Svar: Annie Lander

Favoritboken brukar variera allt eftersom jag läser nya men Dan Browns bok Inferno är den som senast etsat sig fast rejält senast. En tänkvärd bok som bjudit in till många och långa diskussioner med de vänner jag "löser" världsproblemen tillsammans med.

blogtastic [@] live.com

Anonym sa...

Min absoluta favoritbok sedan tio år tillbaka är Lehanes Patient 67, eller Shutter Island som filmen heter.
Huvudpersonen du frågar efter är Annie Lanner, och jag ser verkligen fram emot att läsa Listan!
tina(a)ottosson.cc